onsdag 6 juli 2022

Mot nya äventyr!

 

Hej på er!

Nu är sommaren här och bjuder oss på sol, värme och kanske ett och annat dopp i havet. En del av er har redan gått på ledighet, några väntar och längtar efter den kommande semestern medan andra fortsätter sitt arbete eller studier. Själv är jag i slutspurten för att avsluta pågående arbete och förbereda så smått inför höstterminens start och överlämnade av mina arbetsuppgifter till kollegor som tar över då jag i augusti drar söderut till palmernas stad Trelleborg för att påbörja en ny anställning som biträdande rektor den 8/8.

Jag vill passa på att säga TACK till er vårdnadshavare för fina samtal och ett gott samarbete under de 4 ½ åren som jag haft förmånen att arbete i detta förskoleområde. Det har varit lärorikt, utmanande och utvecklande att få vara med och skapa möjligheter och förutsättningar för att på bästa sätt bedriva utbildning och undervisning i förskolan. Jag vill också rikta ett extra stort, varmt och innerligt TACK till alla de fantastiska förskollärare, barnskötare, pedagoger och annan personal som med stort engagemang varje dag gör sitt yttersta för att skapa barnens bästa förskola, TACK !

 

På min väg mot nya mål och utmaningar vill jag önska er alla en skön sommar!

 


Varma hälsningar

Linda Persson Biträdande rektor

Språkliga undervisningar

SPRÅKLIGA UNDERVISNINGAR Vi har kommit en bit in i boken, Spionkatterna där vi lyfter olika ord som kan vara svåra men vi öppnar även upp ...