torsdag 14 april 2022

Prassel vecka 14

Måndag: Utedag och utforskande på gården.

Tisdag: En grupp fortsatte med Turning Torso för att stabilisera den sa att den inte skulle falla ihop.

En grupp var ute på gården och tog del av stafflimålningen som erbjöds där.

En grupp var upp i ateljén (återbruk) och skapade egna bondgårdar av gamla äggkartonger.


Onsdag: Vi började förmiddagen med att prata om olika känslor. Barnen lyfte med varandra hur de hade upplevt olika känslor.

”En gång var jag ledsen hemma för jag fick inte ställa mina bilar i garaget innan vi skulle gå”

”Jag blev ledsen när en kompis slog mig”

”Man blir glad om någon tröstar en eller om man får en kram”

”Det är okej att vara ledsen men också att vara glad”

Sen sjöng vi om olika bondgårdsdjur. När vi hade ätit upp frukten fortsatte vi med vårt bondgårdsprojekt. Barnen fick måla av olika djur och sedan färglägga. Vi använde oss även av ljusbordet där barnen kunde kalkylera av de olika djuren.



Torsdag: Utedag och utforskande på gården.

Fredag: En grupp var inne och fortsatte med byggandet av Turning Torso.

Resterande barngrupp var ute på gården.


Språkliga undervisningar

SPRÅKLIGA UNDERVISNINGAR Vi har kommit en bit in i boken, Spionkatterna där vi lyfter olika ord som kan vara svåra men vi öppnar även upp ...