tisdag 15 februari 2022

Batman - spontan undervisning

 Idag hittade några barn en larv på gården borta vid vår rutschkana. Vi tog upp den på vår hemvist för att kunna titta närmare på den med vårt mikroskopsägg. 
- Den är hårig över hela kroppen. 
- Den har fyra ben framtill men inga ben baktill. 
- Jag tror att den vill säga mig något!
- Jag tror att den vill säga mig att den är rädd. 
- Den tänker att du är en stor insekt som vill äta upp den. 


När barnet som hittade larven skulle gå hem så frågade vi vad vi skulle göra med larven, då sa barnet 
- Jag tror och tycker vi släpper ut den igen till sina kompisar i naturen. 





Språkliga undervisningar

SPRÅKLIGA UNDERVISNINGAR Vi har kommit en bit in i boken, Spionkatterna där vi lyfter olika ord som kan vara svåra men vi öppnar även upp ...