fredag 4 februari 2022

Elli

Hej alla barn och föräldrar!

Vi hade lekt, pysslat och försätta lära oss om spindlar.

 Jag frågade vid samling till barnen, hur många ben har spindlar? 
- Svarade flera barn samtidigt" 8"  säkrare eftersom vi hade redan introducerat detta temat länge sen. 

Efter samlingen  började vi tillsammans att pyssla. 

Vem vill göra spindlar? Frågade jag.  - barn svara jag jag jag ..... 

Materialet som vi använde var pärlor, pipprensare, återvinning material som strumpor.

-Det är rolig! 
-jag vill göra flera!
-jag vill också !
- imorgon vill jag göra mer!
Så, uttryckte sig barnen.

Barnen har lärt sig också att säga "spindel" på flera språk som arabiska, persiska, engelska, kroatiska och spanska. 

Vid samlingen lyssnade vi spindel låten på  svenka och arabiska.

Vi är inte klara med våra spindlar så  försätta vi nästa vecka.

Trevlig helg,  önskar Elli











 

Språkliga undervisningar

SPRÅKLIGA UNDERVISNINGAR Vi har kommit en bit in i boken, Spionkatterna där vi lyfter olika ord som kan vara svåra men vi öppnar även upp ...