fredag 21 oktober 2022

Farao v42

 

I måndags började jag, Annette på Farao. Det är väldigt spännande att vara här och att lära känna era barn. Jag hoppas att vi ska trivas tillsammans och att ni alltid kan känna att vi ger era barn en rolig, utforskande och lärorik dag på förskolan tillsammans med alla kompisar.

I tisdags målade några barn med vattenfärger. En stor gemensam målning. Vi använde oss av färgerna gul, blå och röd. Efter en stund började färgerna att blandas.

-Det blir grönt vatten.

-Mitt är fortfarande gult.

-Jag målar krokodilens bil.

-Jag gör sånt.

-Gula ballonger och röda och gröna ballonger.

 

Eftersom barnen lekt mycket med löven på gården, tex lagat mat med dem, samlat dem i spannar och formar mm, bestämde vi oss för att gå en promenad in i Rönneholmsparken. Där hittade vi massor av löv. Barnen samlade löv, småpinnar och bokollon i påsarna.


 I torsdags och fredags jobbade vi vidare med vad vi fått med oss hem från utflykten. Vi undersökte allt med luppar och förstoringsglas, några barn trädde löv på ståltråd. Vi färgkategoriserade löven både utomhus och inne.

        


Det har varit en fantastiskt rolig vecka tillsammans med era barn!

 

 

Språkliga undervisningar

SPRÅKLIGA UNDERVISNINGAR Vi har kommit en bit in i boken, Spionkatterna där vi lyfter olika ord som kan vara svåra men vi öppnar även upp ...