fredag 12 november 2021

Plastis: Vår nya kompis Lisa Grön




Från Grön Flaggdagarna 9-11/11

Hej! Jag heter Lisa Grön! Jag har flyttat med Ulrika från hennes tidigare avdelning, som heter Papegojan(liksom jag är en papegoja, coolt, eller hur?) på en annan förskola. Men jag är ju grön och då går det ju lika bra att bo på Grönt kluster. Fast från början kommer jag från Tenerife på Kanarieöarna. Det står på min gröna mage. Under Grön Flagg-dagarna hjälpte jag till att leda aktiviteterna med fågel-tema, som mitt kluster(Grönt) ansvarade för. Jag är rolig men väldigt pratig, så ibland får barnen och pedagogerna på klustret be mig att vara tyst en stund.

Språkliga undervisningar

SPRÅKLIGA UNDERVISNINGAR Vi har kommit en bit in i boken, Spionkatterna där vi lyfter olika ord som kan vara svåra men vi öppnar även upp ...